Indsamling

PolioForeningen indsamler løbende bidrag til foreningens arbejde med at hjælpe og støtte mennesker, der lever med følgerne efter polio.

Er du blevet ringet op?

Vi bruger telemarketing til at kontakte personer, som har tilkendegivet interesse i foreningen.

PolioForeningen ringer løbende til personer, der har tilkendegivet, at de kunne have interesse i vores sag.

Vi gør det for at høre, om de kunne være interesserede i at støtte sagen eller blive medlemmer hos os.

Vil du gerne undgå at blive ringet op?

Ønsker du ikke at blive kontaktet, er det muligt at tilmelde sig den såkaldte Robinsonliste og derved opnå beskyttelse mod direkte markedsføring.

Læs mere om Robinsonlisten på borger.dk.

Indsamling og etik

Vi følger de indsamlingsetiske retningslinjer.

PolioForeningen indsamler løbende bidrag til foreningens arbejde med at hjælpe og støtte mennesker, der har alvorlige følger efter polio.

Indsamlingen foregår elektronisk via hjemmesiden, nyhedsbreve, Facebook samt ved opstilling af indsamlingsbøtte i Københavns Lufthavn.

PolioForeningen er medlem af ISOBRO og har derved tilsluttet sig brancheorganisationens indsamlingsetiske retningslinjer.

Indsamlingerne er anmeldt og registreret hos Indsamlingsnævnet (Journalnummer 15-921-00140)

Du kan trække din støtte fra i skat

Du kan få skattefradrag for faste månedlige bidrag til foreningen og enkeltstående donationer til PolioForeningen. Du kan ikke fratrække dit medlemskontingent. Du skal ikke gøre noget aktivt for at modtage skattefradraget. Vi skal blot bruge dit cpr-nummer, hvorefter vi hvert år i januar indberetter det samlede beløb til SKAT. Du kan på din årsopgørelse se, hvad der er indberettet.
I 2022 er du fradragsberettiget for op til 17.200 kr. samlet.